Cazurile de malpraxis vor putea fi rezolvate, de acum înainte, şi pe cale administrativă, prin înţelegerea dintre victimă sau aparţinătorii acesteia şi furnizorul de servicii medicale. Sursa: Razvan Valcaneantu
În acest fel, pacienţii pot preîntâmpina un proces în instanţă care poate avea o durată îndelungată şi costuri uneori peste puterile lor financiare. De altfel, în prezent, există o tendinţă la nivelul tuturor statelor Uniunii Europene de soluţionare a cazurilor de malpraxis prin această soluţie, de mediere.
Măsura a fost adoptată, ieri de către Ministerul Sănătăţii, care a modificat astfel dispoziţiile legale privind judecarea cazurilor de malpraxis.
“Prin noile modificari la Legea 95/2006, Ministerul Sănătăţii urmăreşte întărirea rolului şi a atribuţiilor comisiilor de monitorizare şi competenţă profesională pentru cazurile de malpraxis care funcţionează la nivelul direcţiilor de sănătate publică. De asemenea, am introdus dispoziţii noi prin care se vor putea soluţiona mult mai rapid cazurile de malpraxis prin facilitarea procedurilor administrative şi reducerea la minimum a procedurilor juridice”, a declarat Cseke Attila, ministrul Sănătăţii.
Decizia comisiei va trebui să stabilească nu numai dacă în cauză a fost sau nu o situaţie de malpraxis, aşa cum se întâmpla până în prezent, dar să se pronunţe şi asupra circumstanţelor, a cauzelor, natura şi întinderea prejudiciilor produse pacienţilor.
Rezolvarea, amiabilă sau cu mediatori
S-a stabilit, de asemenea, ca la dezbaterile comisiei de malpraxis să participe şi un reprezentant al societăţii de asigurări.
Atunci când comisia stabileşte că există cazul de malpraxis, asigurătorul va face o ofertă celui prejudiciat pentru a se încheia o înţelegere. Dacă victima prejudiciului şi personalul medical, furnizorii de produse şi servicii medicale, s