Ursus Breweries a lansat berea Grolsch, un brand de origine olandeza pozitionat pe segmentul premium, care se adreseaza tinerilor cu varste cuprinse intre 20 si 30 de ani, atrasi de arta contemporana si activitati experimentale.
Sub sloganul “Proud Sponsor of the Experimentalists”, Grolsch tinteste un segment de public descris ca “mavericks” - tineri nonconformisti, care traiesc in orase cosmopolite, sunt educati, independenti si activi. Cauta schimbarea, insa cu scopul de a descoperi ceva nou si mai bun.
In Romania, acest public-tinta numara cateva sute de mii de persoane si a fost identificat prin studii de piata, a spus pentru Wall-Street Grant McKenzie, vicepresedinte de marketing al Ursus Breweries. “Sunt oameni care citesc anumite reviste, merg la anumite concerte, evenimente, locatii precum Vama Veche. Cunoastem multi lideri de opinie care se pot adresa acestui public”.
Berea se va vinde in cateva locatii selectate de companie, precum Fire Club, Expirat sau Piranha. Ulterior va intra si in supermarketuri. De altfel, in termen de cativa ani Grolsch ar urma sa-si extinda baza de consumatori, explica McKenzie. “Este cum s-a intamplat, de exemplu, cu Apple. Incepe ca un brand premium bine definit, apoi ii va inspira si pe cei care nu faceau parte din publicul-tinta initial”.
Pe partea de comunicare, Grolsch va folosi doar proiecte speciale. Campania de lansare nu include reclame TV sau outdoor-uri conventionale, ci doua proiecte de “handmade advertising” – interpretari ale sticlei Grolsch realizate printr-un mozaic si o serie de picturi ale unor artisti contemporani ce vor fi amplasate in Bucuresti. Petrecerea de lansare va avea loc in noaptea de joi intr-o statie de metrou.
In general, comunicarea Grolsch se va axa pe punctele de vanzare, va folosi selectiv print si outdoor, iar in mediul digital - social media, website-uri de inte