Producătorul britanic dorește să lanseze un nou model – de dimensiunile Mini-ului original – concurent cu gama Smart produsă de Daimler.
Mini studiază oportunitatea lansării unui model de mici dimensiuni (cu o amprentă la sol indentică modelului clasic, lansat în 1959), posibil concurent cu gama Smart, produsă de Daimler, vestește ediția online a revistei ”Autocar”.
Modelul ar putea fi considerat o continuare firească a proiectului Megacity, demarat de BMW, actualul proprietar al brandului Mini.
BMW are în plan lansarea unei linii de micro automobile de oraș, în 2013. Mașinile vor fi propulsate cu ajutorul unor motoare clasice (în trei cilindri) de capacitate redusă, dar și prin intermediul unor motoare electrice.
O sursă citată de ”Autocar” susține că apariția micului Mini nu este deocamdată decisă, dar că șansele ca proiectul să se concretizeze sunt ”foarte mari”, mai ales că ”producătorul britanic ar putea prezenta, în următorul an, un prototip”.
Ultimul concept de oraș etalat de Mini a fost ”Spiritual”, în 1997, la trei ani după achiziția BMW. Modelul cu trei sau cinci portiere era dotat cu un motor în trei cilindri amplasat posterior.