România este încă o piaţă mică, în Europa, din punctul de vedere al volumelor de vânzări, de gresie şi faianţă, aflându-se mult sub media europeană, susţine producătorul Cesarom. "Consumul mediu anual de plăci ceramice în România se situează sub media majorităţii ţărilor din Europa, la 1,2 mp pe cap de locuitor", afirmă reprezentanţii companiei, care citează o analiză proprie.
Pe primele locuri în Europa în ceea ce priveşte consumul mediu anual de plăci ceramice pe cap de locuitor se află Spania şi Grecia, unde valorile se situează la 5,26 mp de plăci ceramice şi, respectiv, 4,7 mp. Criza economică a afectat însă şi aceste două ţări, consumul de plăci ceramice fiind în scădere. În acelaşi timp, italienii cumpără în medie anual aproximativ 3 mp de gresie şi faianţă pe cap de locuitor, în timp ce în Polonia consumul este de 2,8 mp. "România, cu un consum mediu anual de 1,2 mp plăci ceramice pe cap de locuitor, se situează în apropierea Germaniei, unde se achiziţionează 1,35 mp de gresie şi faianţă anual per capita. Consumul scăzut de plăci ceramice de pe piaţa locală se justifică prin puterea scăzută de cumpărare, prin lipsa infrastructurii şi a utilităţilor în mediul rural", a declarat, într-un comunicat remis redacţiei, Eduard Măcărescu, directorul comercial al Cesarom.
Analiza Cesarom mai arată că în ceea ce priveşte achiziţiile strict efectuate, românii cumpără gresie şi faianţă în valoare medie de 750 de lei, fapt ce se traduce printr-o cantitate totală de 30 mp la un preţ mediu de 25 lei pe metrul pătrat.
Conform estimărilor companiei, piaţa din România revine în proporţie de 50% faianţei cu dimensiuni de 20x30 cm şi gresiei de 30x30 cm. Cu toate acestea, potrivit oficialilor companiei, formatele mai mari câştigă treptat teren.
România este încă o piaţă mică, în Europa, din punctul de vedere al volumelor de vânzări, de gres