Noua versiune pe benzină nici nu mănâncă jăratic, dar nici nu soarbe cu nesaţ din rezervor. Sursa: MazdaSursa: MazdaSursa: Mazda
1 /.
În general, pentru a scădea consumul şi emisiile, cei mai mulţi producători auto micşorează cilindreea motoarelor, lungesc rapoartele cutiilor de viteze şi, dacă şi-au făcut temele, recurg la propulsia hibridă.
Când a lansat noua generaţie Mazda6, producătorul japonez Mazda a ales o abordare simplă, eficace, dar, în mod bizar, eludată de majoritatea producătorilor, pentru micşorarea amprentei poluante - reducerea greutăţii maşinii.
Odată cu versiunea optimizată estetic a modelului japonez de clasă medie, lansată în această primăvară şi în România, Mazda6 şi-a continuat obsesiva „cură de slăbire” (jante din aliaj mai uşoare, o singură evacuare pentru variantele turbodiesel, în loc de două), iar, în plus, a venit cu o noutate tehnologică. Pe benzină.
Este vorba despre motorul de 2.0 litri DISI, cu injecţie directă, pe care l-am testat, în premieră, zilele trecute.
Agregatul de sub capotă dezvolta 155 de cai-putere şi un cuplu maxim de 195 Nm. Evident, Mazda susţine că este mai economic şi mai puţin poluant (cu 4,2 %) decât vechea unitate de 2.0 litri.
La finele unui traseu de aproape 200 de kilometri, acoperiţi în limitele impuse de viteza legală din localităţile şi de pe drumurile naţionale şi europene traversate, cifrele oferite de computerul de bord au susţinut pretenţiile producătorului japonez.
Consumul în Bucureşti, unde, evident, am întâlnit cel mai sugrumat trafic, s-a situat la 11,5 l/100 km. În afara Capitalei, cu treceri facile prin aproape toate localităţile înşiruite pe traseu, media a coborât onorabil, până la 6,3 l/100 km.
Dinamică peste medie
Oricât s-ar insista, motorul nu va oferi ruperi de ritm spectaculoase.