Coşmarul şoferilor care traversează podul de la Ciochiuţa, pe DE 70, va lua sfârşit curând. Deşi termenul de finalizare este martie 2011, constructorul speră să termine, până la sfârşitul acestui an, lucrările la pasarelă.
Începute în urmă cu 20 ani, lucrările la pasarela peste calea ferată au reînceput în 2003. Au fost însă executate în ritm de melc şi abandonate în repetate rânduri.
Firma elenă Prodeftiki Atena, cea care a câştigat licitaţia la acea vreme, a avut la dispoziţie nu mai puţin de 23 milioane euro, bani europeni, pentru reabilitarea tronsonului Ciochiuţa- Filiaşi al DE 70, însă după doi ani a abandonat lucrările, fiindu-i reziliat contractul.
În urma grecilor, a rămas o şosea plină de gropi, o pasarelă construită de mântuială şi neterminată şi un pod solid distrus şi înlocuit cu o improvizaţie din metal, impropriu desfăşurării unui trafic rutier în condiţii de siguranţă.
În acest an, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România(CNADR) a semnat, un contract cu o firmă din Bucureşti şi, astfel, lucrările au reînceput.
Se lucrează intens, iar vestea bună este că de la 1 iunie, constructorul va angaja circa 30 de localnici din zona Ciochiuţa-Strehaia-Tâmna.
Nu credeau că se va termina vreodată
Termenul final al lucrărilor este martie 2011, însă constructorul susţine că o va termina până la sfârşitul acestui an. În plus, pentru a vedea dacă prezintă vreo siguranţă, tot ceea ce s-a construit în ultimii 19 ani a fost expertizat, rezultatul fiind afirmativ.
Valoarea investiţiei se ridică la 3,2 milioane euro fără TVA (din care 75% constituie finanţare nerambursabilă acordată de Comisia Europeană, iar 25% de la Guvern prin Bugetul de Stat).
“Am stat de vorbă cu localnicii şi puţini dintre ei credeau că, după 20 de ani, pasajul va fi finalizat. Vreau să le promit că la sfârşitul anulu