Reţeta succesului în vremuri de restrişte economică: produse importate din ţări cu pedigree, ca Germania, Japonia ori Franţa, dar vândute la preţuri comparabile cu cele „made in China“. Fier de călcat cu 60 de lei, cafetieră cu 45 de lei, rucsac cu 20 de lei sau jachetă cu 40 de lei. „Şi toate sunt noi şi aduse direct din Germania“, spune, vădit încântat, unul dintre cumpărătorii ce se înghesuie în magazinul TCM de lângă Piaţa Unirii din Bucureşt
Reţeta succesului în vremuri de restrişte economică: produse importate din ţări cu pedigree, ca Germania, Japonia ori Franţa, dar vândute la preţuri comparabile cu cele „made in China“.
Fier de călcat cu 60 de lei, cafetieră cu 45 de lei, rucsac cu 20 de lei sau jachetă cu 40 de lei. „Şi toate sunt noi şi aduse direct din Germania“, spune, vădit încântat, unul dintre cumpărătorii ce se înghesuie în magazinul TCM de lângă Piaţa Unirii din Bucureşti. Iniţialele, ce pot fi întâlnite tot mai des în toată ţara, vin de la Tchibo Certified Merchandise (Produse Certificate de Tchibo). Este vorba de articole care trebuie să respecte anumite standarde de calitate, create exclusiv pentru compania germană. Celebră la noi mai ales pentru mărcile de cafea, ea operează şi 16.000 de magazine sau standuri în care se vând şi haine, electronice sau articole de uz casnic, la preţuri sub medie.
În România, cea mai mare reţea de distribuţie TCM este operată de Eurotechnik Media, o companie deţinută de omul de afaceri olandez de origine iraniană Madalo Faramarz. Firma, care a avut în 2008 o cifră de afaceri de 1,3 milioane de euro, deţine mai multe puncte de vânzare în Capitală şi colaborează cu magazine independente din 11 oraşe. Recent, a deschis un punct de vânzare şi în mall-ul Liberty Center.
Unul dintre jucătorii mai mici de pe piaţă este Ademih TCM, care are în Piteşti două magazine. La început (2006), compania a