Putea fi un bestseller. Are mult erotism (e drept, la limita morbidului), lascivitate vintage, marketing inteligent, şi se bucură de două semnături care ar putea vinde orice: Bettina Rheims (fiica academicianului Maurice Rheims, autoarea portretului oficial al lui Jacques Chirac) şi Serge Bramly. Dar este un antibestseller. In primul rând din cauza imaginilor excesiv de preţioase, de căutate, de chinuit culturale, şi, in al doilea, din pricina preţului prohibitiv. La noi ar fi fost accizat ca produs de lux (costă 750 de euro). Albumul "Rose, c'est Paris" (foto 6), ultima producţie a cuplului (actualmente doar profesional) amintit, este, in intenţia autorilor, un roman fotografic şi a apărut la Taschen. Este vârit intr-o valijoară cochetă, e insoţit de un DVD (cu filmul "romanului", la fel de important in economia ansamblului ca şi cartea, şi care arată, potrivit lui Branly, "tot ceea ce scapă imaginii fixe"), de un trandafir şi de alte obiecţele adunate, suprarealist sau cu anasâna, cum doriţi. Dar, cum bine spunea un comentator, mergând pe urmele lui Magritte: "Ceci n'est pas un livre, ceci n'est pas un film!" Ce pare sigur, ca gen, este doar expoziţia foto care insoţeşte romanul/film şi care este deschisă, până pe 11 iulie, la sediul Bibliotecii Naţionale a Franţei, sala Richelieu.
Monografie fotografică a unui Paris secret, şi, in acelaşi timp, lungmetraj pe suport DVD, "Rose, c'est Paris" este o operă in două formate diferite care intră in rezonanţă şi se completează. E un portret alb-negru al Oraşului Lumină, o călătorie pe urmele unor fantome celebre (André Breton, Jean Cocteau, Dali, Man Ray, Albert Cohen), inţesată de fantasme, locuri secrete, de norişori de opiu, păpuşi gonflabile, sicrie, interioare savant părăginite, catafalcuri, săbii, spade, pumnale şi lilieci impăiaţi, şi, mai ales, superbe trupuri de doamne şi domniţe, dezgolite cu sche