RCS&RDS si Romtelecom, numarul unu si trei de pe piata locala de servicii TV, vor lansa luna viitoare, cu cateva zile inainte de inceperea Campionatului Mondial de fotbal din Africa de Sud servicii de inalta definitie (HD), incercand astfel sa genereze noi surse de venituri, au anuntat cei doi operatori in cadrul conferintei Ziua Comunicatiilor, organizata de compania Agnor High Tech.
Romtelecom, numarul trei pe piata de servicii TV, va lansa pe patru iunie serviciile HD atat pentru clientii prin satelit ai platformei Dolce, cat si pentru clientii abonati la compania sa de cablu TV (NextGen). Romtelecom are aproximativ 950.000 de clienti pe TV, dintre care circa 30.000 pe cablu TV, 10.000 pe platforma IPTV, iar diferenta pe satelit. Clientii IPTV au deja acces la servicii TV HD. Toti clientii de televiziune digitala Romtelecom Dolce se pot abona la pachetul Dolce HD, care contine in acest moment posturile TVR HD, ProTV HD, Sport.ro HD si Discovery Showcase HD la tariful de 4,9 euro, fara TVA, a declarat Ovidiu Ghiman, director executiv strategie si dezvoltarea afacerii al Romtelecom.
Standardul HD asigura imagini de pana la cinci ori mai clare decat transmisiile standard insa clientii trebuie sa detina un televizor HD Ready sau Full HD si un nou echipament de receptie (set top box) pentru a urmari emisiunile HD.
Clientii Romtelecom pot achizitiona echipamentele HD la tarife care incep de la 49 euro, fara TVA. Un client care achizitioneaza mai multe set top boxuri va plati pentru al doilea pana la al patrulea echipament 69 de euro (fara TVA). Clientii care au abonament Dolce Flexi trebuie sa plateasca 99 de euro (fara TVA) pentru fiecare echipament.
RCS&RDS, numarul unu pe piata locala TV, va lansa in luna iunie servicii HD, urmand ca abonatii societatii sa vizioneze meciurile Campionatului Mondial de fotbal in acest standard, a declarat Valen