Doar 10% dintre firmele din industriile de tehnologie, media şi telecomunicaţii şi-au majorat cu 10% bugetele destinate securizării informaţiei
După ce în anul precedent la ordinea zilei erau reducerile costurilor în toate departamentele, anul acesta companiile din industriile de tehnologie, media şi telecomunicaţii (TMT) îşi reiau investiţiile în securitatea informaţiei, reiese din raportul Deloitte Bounce Back: 2010 Global Security Survey.
Potrivit noului raport Deloitte, 10% din organizaţiile TMT şi-au majorat cu peste 10% bugetele destinate securizării informaţiei, în ultimele 12 luni, în timp ce peste o treime (36%) au mărit aceste fonduri cu până la 10%. În paralel, a scăzut considerabil numărul companiilor care şi-au redus aceste bugete, de la 32% în 2009, la 23% anul acesta.
"Bugetele pentru securitatea informaţiei au scăzut şi în România, anul trecut, sau oricum nu au mai avut prevăzute investiţii semnificative, în contextul în care companiile TMT au încercat să compenseze şocul reducerii veniturilor şi a profitului, în unele cazuri făcând eforturi substanţiale pentru a menţine compania pe linia de plutire. Majoritatea companiilor sunt de acord că securitatea informaţiei este de importanţă capitală pentru afacerea lor şi sunt conştiente că bugetele insuficiente le împiedică să contracareze cu succes factorii de risc externi. Mai devreme sau mai târziu, companiile îşi vor reconsidera bugetele, pentru că pericolul virtual este real şi devine tot mai periculos pe zi ce trece", a declarat Andrei Ionescu, Senior Manager, Enterprise Risk Services, Deloitte România.
Securitatea informaţiei, un aspect de securitate naţională
Din moment ce companiile de profil dezvoltă şi distribuie tot mai mult conţinut digital, apar mereu oportunităţi noi de piratare, fraudă sau abuz. Studiul arată că peste jumătate dintre com