În ultimii ani, în Călăraşi au fost construite 13 statui, iar singurele străzi asfaltate recent au fost Griviţa şi Flacăra. Deşi au rol decorativ, statuile nu pot masca zecile de drumuri pline de gropi, repararea lor devenind un vis pentru şoferi.
Amintim doar câteva dintre capodoperele apărute recent în oraşul de pe malul Borcei: „La Cruci“, „Burebista“, „Străbunul Dromichete - Regele Geto-Dacilor“, „Decebalus - Regele Dacilor“, „Marcus Ulpius Nerva Traianus - Împăratul Romanilor“, „Voievodul Mihai Viteazul“, monumentul „Eroilor Călărăşeni“, statuia lui Ion I.C. Brătianu, iar lista poate continua.
„Vehiculând speranţe“
În Parcul Central tronează statuia Regelui Ferdinand, construită în 2008. În acelaşi parc, pe 9 septembrie 2009, autorităţile locale au inaugurat statuia unei alte personalităţi reprezentative: cea a Reginei Maria. Monumentul are o înălţime de aproximativ 3,70 metri cu tot cu soclu. Este executat din bronz, iar soclul este placat cu marmură albă. Strada Cornişei, pe care tronează o groapă mai lungă de un metru, se află la aproximatiov 100 de metri de o statuie care, ironic, se numeşte „Vehiculând speranţe“. Este o construcţie abstractă, din fier vechi, măzgălită de pasionaţii de grafitti.
Amintiri comuniste
Călărăşenii spun că, în loc de statui, edilii ar fi trebuit să investească mai mult în refacerea drumurilor publice, măcinate de gropi. „Drumurile sunt impracticabile. Cât despre statui, acestea nu au prea mare importanţă decât pentru vârstnici. Îmi trezesc amintiri neplăcute de pe vremea lui Ceauşescu“, spune Andrei Ioan (70 de ani), taximetrist. „Fac slalom pe şosele pentru a ocoli gropile care afectează, atât siguranţa traficului, cât şi durata de viaţă a maşinii. Iar statuile sunt prea multe pentru un oraş atât de mic“, declară şi Radu Dumitru (39 de ani), şofer.
Drumurile noastr