Sucevenii plătesc mai puţin la restaurant faţă de anul trecut. Numărul clienţilor de la localurile din Suceava care servesc mâncăruri fast-food a crescut, susţin administratorii, faţă de 2009.
În ciuda recesiunii financiare, sute de suceveni, majoritatea tineri, ies să ia masa în oraş, mai ales la sfârşit de săptămână. Cei mai mulţi clienţi de weekend ai restaurantelor preferă produsele de tip fast-food, pe care le servesc, de regulă, alături de apropiaţi. Stilul de viaţă occidental adoptat de mulţi orăşeni le aduce încă venituri substanţiale administratorilor de localuri din Suceava.
Aceştia susţin că afacerile le merg bine. „Comparativ cu anul trecut numărul clienţilor a crescut cu aproape 10%“, a declarat Elena Grigoruţă, angajată a unui restaurant din mall.
Mulţi clienţi, puţine vânzări
Totuşi, în ciuda faptului că mesele restaurantelor sunt mai mereu ocupate în proporţie de 100%, încasările celor care vând mâncare au scăzut. „Valoarea medie a bonului de casă a scăzut cu aproximativ 11,47%. În medie, fiecare client al nostru comandă produse în valoare de 15 lei“, a declarat Claudiu Ştefan, reprezentantul unui restaurant fast-food.
Clienţii spun că nu sunt dispuşi să renunţe la obiceiul de a mânca în oraş, chiar dacă au mai puţini bani în buzunar. Singura diferenţă este că în ultima perioadă îşi aleg mai atent mâncărurile pe care le comandă din meniu şi reuşesc astfel să facă o economie de câţiva lei la fiecare masă. „Înainte mergeam la restaurant mai mult ca să mănânc. Acum aleg meniul mai ieftin şi stau mai mult de vorbă cu prietenii. De unde bani dacă peste tot auzi doar de reduceri salariale şi scumpirea produselor“, a spus Alexandru Ungureanu, licean.
Şi restaurantele şi-au adaptat ofertele la noua situaţie financiară a clienţilor. Astfel, un meniu compus din cartofi prăjiţi, suc şi aripioare po