Cine intră în comună poate zări pe marginea drumului nişte mijloace de transport ciudate, jumătate căruţe, jumătate maşini. Meşterul care realizează aceste „trans-căruţe" sau „căruţe-maşini", cum le mai zice lumea, este Leonid Toader. Avea întotdeauna piese în plus care îi rămâneau în curte, după ce repara maşinile vecinilor.
Asa că s-a gândit să facă ceva util cu ele şi le-a folosit la „motorizarea" căruţelor. În comună sunt aproape 50 de astfel de „maşini", înmatriculate la primărie, iar Nidu, cum e cunoscut meşterul, ne-a spus că, neoficial, pot atinge o viteză de 40-50 de km pe oră, dar oficial nu rulează decât cu maximum 20 de km pe ora. „Ingredientele" unei astfel de „trans-căruţe" sunt, de regulă, următoarele: motor de tractor în 3 cilindri, turbină de VW Golf, radiator de Dacie, filtru de aer de Renault şi transmisia parţială, de la ARO.
Nidu ne-a povestit că autovehiculul nu are caroserie şi că poate să coboare sau să urce pante foarte înclinate fără să se răstoarne. Preţul unui astfel de autovehicul variază în funcţie de suma cu care doritorii reuşesc să cumpere un ARO aproape casat. Nidu ne-a spus că a „înobilat" recent o căruţă, folosind piese dintr-un Nissan Terrano, la cererea proprietarului. Masinile pot circula doar pe drumuri de ţară şi au fost special create să care lemne sau alte mărfuri pe drumurile de munte, iar Nidu se mândreşte că este singurul care are o „trans-căruţă" doar pentru persoane.
Cine intră în comună poate zări pe marginea drumului nişte mijloace de transport ciudate, jumătate căruţe, jumătate maşini. Meşterul care realizează aceste „trans-căruţe" sau „căruţe-maşini", cum le mai zice lumea, este Leonid Toader. Avea întotdeauna piese în plus care îi rămâneau în curte, după ce repara maşinile vecinilor.
Asa că s-a gândit să facă ceva util cu ele şi le-a folosit la „motorizarea" căruţelor. În comună sunt apro