- Economic - nr. 560 / 29 Mai, 2010 Ne-am obisnuit cu imaginea dascalilor, cu incepere de la invatamantul primar pana la cel universitar si postuniversitar, conform careia, ei intruchipeaza modele de urmat ale generatiilor viitoare: intelectualul total, rupt de multe ori de framantarile cotidiene. Prestanta lor de la catedra impune respect si disciplina. De la ei, noile generatii primesc miraculoasa lumina a stiintei si li se implanteaza pe nesimtite dorinta de cunoastere si descoperire a tainelor lumii in care traim. Fara a intra in detalii, sa-i urmarim in postura de grevisti, pichetand in fata administratiilor locale si centrale, cu fluiere in gura, scandand lozinci, facand harmalaie. Este contrar celor emanate de ei din spatele catedrei. Si ei sunt nemultumiti de salarii, poate ca si de conditiile de lucru, dar statutul lor impune sa afle metode mai elegante de protest. Pe de alta parte, prin amenintarile de "inghetare" a anului de invatamant, a examenelor de bacalaureat si de admitere, nu fac decat sa-si sacrifice obiectul muncii lor: elevii, cei mai nevinovati in toata harmalaia economico-socio-politica din tara. Elevii sunt cei care trebuie sa vina la recuperari de ore, sa suporte nervii dascalilor nemultumiti de salarii, cel mai frecvent, razbunandu-se in carnetele de note. Imaginea lor in aceste forme de protest nu concorda cu statutul lor de dascali, si ar fi de dorit sa afle unele forme mai elegante si mai eficiente de protest, dar fara victimizari, ca efecte ale cauzelor. Fiind vorba de efect, in caz ca vor fi receptivi la cele semnalate, ar castiga un plus de respect din partea societatii. VIOREL CONTIU - Economic - nr. 560 / 29 Mai, 2010 Ne-am obisnuit cu imaginea dascalilor, cu incepere de la invatamantul primar pana la cel universitar si postuniversitar, conform careia, ei intruchipeaza modele de urmat ale generatiilor viitoare: intelectualul total,