E limpede, Murano rămâne model de referinţă pentru Nissan. Considerată pe drept cuvânt una dintre maşinile-amiral ale constructorului japonez, aceasta beneficiază acum de două motorizări, una pe benzină şi un diesel, după ce iniţial doar primul propulsor a înzestrat crossoverul. Bineînţeles, benzina a propus nişte parametri corespunzători, cifrele sale fiind 3.5 litri V6, 252 CP la 6.000 rpm şi un cuplu de 334 Nm. Bombă pe roţi, dar costisitoare!
Trebuie spus de la început că preţul de pornire pentru modelul testat este 53.700 euro (TVA inclusă), astfel că vorbim de o maşină exclusivistă, care se bate pe segment cu adversari precum Porsche Cayenne, Mercedes ML şi BMW X6. Dacă vă gândiţi că unele sunt catalogate din start drept SUV-uri, trebuie spus că poziţionarea în gamă este la ora actuală mai mult o strategie de vânzări. Tocmai de aceea, americanii sunt cei mai practici, iar în loc de crossovere, offroad-ere şi alte asemenea clasificări, folosesc un sistem mult mai simplu şi mai fidel: SUV-uri mici, medii şi mari.
La capitolul designului, Murano are lipici, atrăgând imediat privirile. E suficient de fioros, deoarece noua generaţie a primit o grilă şi faruri noi, dar şi bosaje mai ample la aripi. E imposibil s-o uiţi, ceea ce este o mare calitate într-o perioadă caracterizată puternic de uniformizare. La interior, Murano dezvăluie specificul de lux al maşinii. Spaţiul este la discreţie şi practic te poţi lăfăi înăuntru indiferent de locul pe care îl ocupi. Modelul avut în test era echipat de top, cu sistem audio cu 11 boxe, magazine cu şase CD-uri, Bluetooth, multiple reglaje ale scaunelor din faţă, plafon panoramic cu trapă electrică, acţionare electrică a hayonului, mod electric de rabatare a scaunelor spate, sistem de camere de control care reproduc imaginea pe un monitor de top şi cheie inteligentă cu senzori de proximitate, plus multe a