Festivalul de Teatru s-a deschis în forţă cu spectacolele renumitului regizor Eugenio Barba, care au trimiteri la teme biblice. Ediţia a XVII-a a Festivalului Internaţional de Teatru, început vineri la Sibiu, se desfăşoară până la 6 iunie, având 350 de evenimente în program.
Dacă vineri seară, la spectacolul „Ode to Progress" („Oda Progresului"), la Sala Studio din Sibiu, însuşi Eugenio Barba s-a îngrijit de aşezarea unora dintre spectactori în sală, declarând că este fericit că Ofelia Popii (celebră pentru rolul lui Mephisto din spectacolul lui Silviu Purcărete) este prezentă, sâmbătă seară, la Hala Simerom, regizorul nu a mai fost atât de generos.
Ca la parastas
Pentru a intra într-o hală dezafectată, asemănătoare cu cea în care s-a jucat aseară „Faust", spectatorii cu bilet pentru „Închisoarea de oase", montat la Teatrul Odin din Danemarca, au fost strigaţi fiecare pe nume şi conduşi la cele două mese lungi, aşezate faţă în faţă ca la parastas, de o parte şi de alta a halei, cu lumânări aprinse, cu pâine şi cu vin roşu în faţă.
Din păcate, pe cele trei rânduri de scaune nu au încăput mai mult de 150 de spectatori, o mare de oameni rămânând nemulţumită afară, în curte. Celebrul regizor italian Eugenio Barba, care a turnat vinul în pahare la începutul spectacolului, s-a dovedit însă intransigent: niciun om în plus faţă de numărul stabilit nu a intrat în hală.
Incantaţii ale morţii
Spectacolul lui Eugenio Barba, „Odă progresului", a reprezentat vineri seară o incursiune antropologică, din timpuri preistorice până în prezent, trecând prin mai multe culturi, de la cele europene la cele africane. Spiriduşi şi troli, un urs, o stafie a morţii, zâne şi gnomi au interpretat litanii, la acordeon, chitară, pian şi tobe, în mai multe limbi, într-un spectacol de mare fineţe, cu previziuni ale viitorului apocaliptic.
Actorii, purtând măş