Vânzările de motorete, motoscutere, motociclete şi ATV-uri au scăzut dramatic atât în 2009, cât şi în prima parte a acestui an. Scuterele şi ATV-urile aproape că au umplut ceea ce a mai rămas din piaţă. Doar 451 de motociclete, scutere şi ATV-uri noi şi 1.241 second-hand apar în statistica înmatriculărilor pentru primele patru luni din 2010 a Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Datele Asociaţiei Producătorilor şi Importato
Vânzările de motorete, motoscutere, motociclete şi ATV-uri au scăzut dramatic atât în 2009, cât şi în prima parte a acestui an. Scuterele şi ATV-urile aproape că au umplut ceea ce a mai rămas din piaţă.
Doar 451 de motociclete, scutere şi ATV-uri noi şi 1.241 second-hand apar în statistica înmatriculărilor pentru primele patru luni din 2010 a Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autovehicule (APIA) arată chiar mai rău: 264 de motociclete noi faţă de 310 în aceeaşi perioadă din 2009. Şi asta, după ce piaţa scăzuse anul trecut cu 91%. Cifrele seci reflectă realitatea unei pieţe aflată în criză acută, dar relevă şi anumite tendinţe, dintre care unele sunt chiar interesante.
Din cauză că scuterele cu capacităţi cilindrice mai mici de 50 cmc se înmatriculează acum doar la primării, acestea nu apar în statistici. Totuşi, ca şi anul trecut, acest segment al pieţei moto reprezintă mai bine de jumătate din totalul vânzărilor. Oricum însă, scăderea vânzărilor este vizibilă în 2010 pe toate segmentele pieţei moto. „Eu văd un an mult mai dificil decât 2009, iar o revigorare a pieţei, abia prin 2012“, spune Mircea Eremia, şeful Inter Motorcycle, importatorul Honda. „Cifrele din primul trimestru indică tendinţa de scădere care va marca şi anul 2010, după rezultatele deja foarte proaste de anul trecut, cons