Oraşul Cluj-Napoca este al treilea oraş din provincie în ce priveşte vânzările din centrele comerciale, potrivit unui sondaj realizat de compania Colliers. Oraşul este surclasat de Constanţa şi respectiv Timişoara, dar autorii studiului menţionează că Timişoara are o "istorie mai lungă" decât Cluj-Napoca în ce priveşte centrele comerciale.
Majoritatea retailerilor prezenţi pe piaţa românească au raportat anul trecut o scădere a vânzărilor cu 10%-30%, potrivit unui sondaj realizat de compania Colliers, din care reiese, de asemenea, că cele mai performante centre comerciale din Capitală sunt Bucureşti Mall şi Unirea.
Sondajul a fost realizat în luna martie şi a testat percepţia retailerilor privind performanţa centrelor comerciale atât din Bucureşti, cât şi din restul ţării. Sondajul a fost trimis la mai mult de 150 de retaileri din România cu lanţuri comerciale extinse.
"în general, tendinţa dominantă rămâne cea descendentă, 60% din retailerii din Bucureşti şi 55% dintre cei din ţară observând o scădere a vânzărilor în decembrie 2009 comparativ cu decembrie 2008. în general, scăderile vânzărilor au fost cuprinse între 10% şi 30%. Este interesant de observat însă, că în ciuda acutizării crizei economice, peste 30% dintre respondenţi, respectiv 35% în Bucureşti şi 32% în ţară, au raportat o creştere a vânzărilor între 10 şi 30%", se arată într-un raport al Colliers International citat de Mediafax.
în opinia consultanţilor Colliers, această situaţie denotă că, în ciuda perioadei dificile, unii retaileri au reuşit să crească performanţa afacerii lor atât printr-o gestionare eficientă a stocurilor, în ceea ce priveşte cantitatea şi varietatea acestora, cât şi prin adaptarea la sensibilitatea crescută a populaţiei la nivelul preţurilor.
în provincie, Constanţa este oraşul preferat de retaileri, deşi a fost greu să fie r