Andi Dascal, directorul general al producatorului de bauturi alcoolice Prodvinalco Cluj care a finalizat anul trecut cu o scadere de 15% a afacerilor in lei, sustine ca diminuarea puternica a consumului de bauturi alcoolice a determinat o crestere a atentiei acordate recuperarii banilor din vanzari.
"Am lucrat pana acum cu trei variante de buget si nu ne-am incadrat in niciuna, nici macar in cea pesimista. In mod cert, 2010 va fi cel mai greu an al crizei. Niciodata nu am pus un accent atat de mare pe bani ca acum", spune Andi Dascal, directorul general al Prodvinalco, fara a face public procentul cu care vanzarile Prodvinalco au scazut in primul trimestru al acestui an.
Managerul este de parere ca activitatea unei companii este mai putin afectata de scaderea cifrei de afaceri si a profitului decat de scaderea lichiditatilor. In plus, lichiditatile ofera numeroase avantaje companiilor in aceasta perioada, in special in ceea ce priveste realizarea de achizitii.
Cu lichiditati poti obtine discounturi
"Daca ai lichiditati, acum poti sa obtii discounturi chiar si de 8-10% daca cumperi materiile prime necesare productiei cu banii jos, fata de un discount de circa 1,5%-2% cat primeam inainte (de criza economica - n. red.)", a afirmat el.
Printre masurile pe care producatorul din Cluj le-a luat pentru a avea un nivel ridicat al lichiditatilor s-au numarat atat reducerea riscului de neincasare a banilor din vanzari, cat si reducerea costurilor.
"Imediat cum cecul unui distribuitor este refuzat ne ducem sa luam marfa inapoi, luam ipoteci, punem gajuri pe masini. Practic, ne-am transformat intr-o banca. De aceea, ne-am setat cateva prioritati: sa avem lichiditati disponibile, sa mentinem relatia cu distribuitorii si numarul angajatilor", a explicat Dascal.
O alta masura importanta a fost lansarea de noi produse. Spre exemplu, bautura spi