Autorităţile din Galaţi, Brăila, Buzău şi Focşani nu mai au bani pentru maşini noi.Autorităţile locale, care sunt proprietarele companiilor de transport public, spun că nu se pot face investiţii decât dacă activitatea va aduce profit.
Citiţi şi:
Încasările Transurb au crescut cu 64% după limitarea numărului de microbuze private
Autorităţile din Galaţi, Brăila, Buzău şi Focşani se confruntă cu mari probleme în asigurarea unui parc acceptabil de autobuze pentru transport urban în comun. Principala problemă este, categoric, lipsa fondurilor necesare.
Galaţi: Se trece pe second-hand
Un sfert din cele 120 de mijloace de transport în comun ale SC Transurb SA Galaţi sunt noi, respectiv 30 de autobuze şi 10 troleibuze. Un autobuz marca MAZ cu o capacitate de transport de 110 locuri a costat 174.000 euro, în timp ce pentru un troleibuz, s-au plătit 234.150 euro.
Conducerea societăţii de transport va organiza în perioada următoare o licitaţie în vederea completării parcului auto prin cumpărarea de autobuze second-hand. Achiziţia este necesară pentru a se putea asigura necesităţile de transport în comun după înjumătăţirea numărului de microbuze maxi-taxi.
„Avem alocaţi cam 600.000 de euro pentru achiziţia de autobuze second-hand. Acum stabilim criteriile de participare la licitaţie, iar în perioada următoare vom întocmi caietul de sarcini", ne-a declarat directorul SC Transurb SA, Genica Totolici.
Brăila: „noi", cu 350.000 km la bord
La Brăila, în ultimii 20 de ani, s-au achiziţionat 30 de autobuze de tip BMC Probus, produse în Turcia sub licenţă British Leyland.
„Sunt autobuze foarte bune care au la bord, fiecare, peste 350.000 de kilometri. În permanenţă avem în trafic 27-28 dintre ele, două sau trei fiind supuse reviziilor, zilnic, astfel încăt să nu perturbăm graficele" ne-a declarat Cornel Săndulescu, directorul Br