Uniunea Europeana a pus la dispozitie pentru brandul turistic al Romaniei 75 de milioane de euro, din care doua milioane de euro sunt folosite pentru partea de cercetare si strategie.
Pentru restul de 73 de milioane de euro, se va organiza o alta licitatie pentru campania de comunicare, anume crearea brandului, cumpararea de media la nivel international si promovarea propriu-zisa, dupa cum am aflat, nu fara greutate, de la oficialii Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului.
Pentru prima parte a proiectului, aceea in valoare de doua milioane de euro, s-a organizat licitatia internationala de anul trecut, castigatoare fiind compania spaniola THR International Tourism Consultants, condusa de Eulogio Bordas, cel care este si presedintele unei importante asociatii internationale a hotelierilor.
Alina Simpetru, ex-managing director la TBWA Merlin, a vorbit despre ciudateniile si semnele de intrebare legate de licitatia de doua milioane de euro, organizata anul trecut de Ministerul Turismului:
"Problemele acestei licitatii tin de faptul ca Ministerul Turismului a preluat acest proiect in valoare de 75 de milioane de euro fara sa isi asume nicio clipa rolul de manager al acestor fonduri. Totusi, acesta nu este genul de proiect pe care sa-l dai doar in baza criteriului pretului cel mai mic. Faptul ca nu au incercat sa negocieze cu cei de la UE criteriile de metodologie, expertiza, scop final etc. este prima mare greseala".
In alta parte de tara, la Galati, Danut Busuioc, presedintele Asociatiei Job, se judeca de nu mai putin de trei ani cu statul roman, atacand astfel brandul de tara cel costisitor, "Fabulospirit" pe numele lui.
Reclamantul isi sustine insa propria propunere de brand de tara, numit "Romania-culoarea phi", "pentru o Romanie cu industrie nationala de top, cu proprietate industriala