Înainte de Revoluţie, în jur de 40.000 de români au depus bani la CEC drept avans pentru o maşină Dacia. După decembrie '89, aceştia nu au mai apucat să intre în posesia maşinii, iar situaţia lor a devenit incertă. În 1991, în urma unui protocol încheiat între CEC şi BRD, 2.110 persoane şi-au mutat conturile de la CEC la BRD. După 18 ani de tergiversări, în octombrie 2008, cele 37.478 de persoane care şi-au păstrat banii la CEC au primit despăgubiri, suma maximă primită de o persoană fiind în jur de 5.800 euro. Restul de 2.110 persoane care şi-au transferat banii la BRD nu şi-au primit banii nici până azi.
„Mie să-mi dea banii direct BRD"
Alexandru Rădulescu, din Piteşti, este unul dintre cei 2.110 păgubiţi care şi-au transferat conturile la BRD. El ne-a declarat că, pe 25 martie 2008, când a fost la această bancă să depună cererea pentru a-şi primi banii înapoi, a avut surpriza să constate că este obligat să-şi transfere datele personale către APAR (Asociaţia Păgubiţilor de Autoturisme din România). „Cererea e standard. Acolo scrie că eu sunt de acord cu transferul datelor mele personale la APAR. Nu înţeleg ce treabă are această asociaţie. Mie să-mi dea banii direct BRD", afirmă Rădulescu.
După ce a obţinut mai multe informaţii despre APAR, Rădulescu a intrat în posesia unei circulare din 17 decembrie 2009. În această hârtie, APAR le cere păgubiţilor „interesaţi să-şi primească despăgubirile" să se înscrie urgent în asociaţie. „Adunarea Generală constată cu profund regret că activitatea Consiliului Director este afectată de slaba susţinere financiară, mai exact, de faptul că mai puţin de 20% din deponenţi au devenit membri cotizanţi ai APAR", se arată în circulară. Prin urmare, APAR a decis, la sfârşitul anului trecut, înscrierea urgentă de noi membri cotizanţi. Aceştia trebuie să plătească o taxă de înscriere de 20 lei, cotizaţia pe 2009 - 120 l