Acestea au crescut, în primele 3 luni din 2010, cu 4,9%, la 703,4 milioane dolari
Site-urile ziarelor au atras, în primul trimestru, o medie de 74,4 milioane de vizitatori unici, pe lună
În acelaşi timp, veniturile obţinute de ediţiile tipărite au scăzut cu 11%, la 5,25 miliarde dolari
Veniturile din publicitate ale ediţiilor digitale ale ziarelor americane au crescut, în primele trei luni ale anului, pentru prima oară în ultimii 2 ani, compensând declinul continuu al reclamelor din ediţia tipărită, relatează Bloomberg.
Astfel, în primul trimestru din acest an, veniturile au avansat cu 4,9 puncte procentuale, la 730,4 milioane dolari, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit datelor Asociaţiei Ziarelor din Statele Unite (NAA). Totodată, veniturile obţinute de ediţiile tipărite au scăzut cu 11 puncte procentuale, la 5,25 miliarde dolari.
Până în 2008, veniturile din online au avansat constant
Vânzările de publicitate online au reprezentat pentru ziare o sursă importantă de venituri, mai ales că din 2004, până la începerea crizei, acestea au crescut, constant, cu aproximativ 30 de procente pe an, în timp ce veniturile din print nu au avut o evoluţie echilibrată.
"În timp ce vedem că situaţia economică nu se îmbunătăţeşte, NAA este încurajată de îmbunătăţirea pe care o vedem în creşterea veniturilor din publicitatea online", a declarat directorul executiv al Asociaţiei, John Sturm.
Site-urile ziarelor au atras, în primul trimestru, o medie de 74,4 milioane de vizitatori unici, pe lună, comparativ cu media de 72 milioane de vizitatori unici, în primele trei luni din 2009. Asociaţia reprezintă aproape 2.000 de ziare din Statele Unite şi Canada.
3,2 miliarde de vizualizări
NAA a mai anunţat că utilizatorii de site-uri ale ziarelor au generat peste 3,2 miliarde de viz