Proiectul iniţiat de Ministerul Transporturilor în vederea alinierii la cerinţele UE ar putea intra în vigoare la data de 30 noiembrie 2010
Navele cu un tonaj brut mai mare de sau egal cu 300, cu excepţia navelor militare, a celor de pescuit, a celor tradiţionale sau a ambarcaţiunilor de agrement cu o lungime mai mică de 45 de metri vor fi monitorizate atunci când intră sau ies din apele naţionale navigabile ale României începând cu data de 30 noiembrie 2010. Potrivit unui proiect de Hotărâre pentru stabilirea Sistemului de informare şi monitorizare a traficului navelor, supus dezbaterii publice de către Ministerul Transporturilor până la data de 5 iunie a.c., prefectul, în consultare cu Autoritatea Navală Română (ANR), Ministerul Mediului şi Pădurilor şi Administraţia portuară, va analiza situaţia navelor care au nevoie de asistenţă şi eventuala acceptare a acestora în locuri de refugiu, prin dezvoltarea unui nou sistem de realizare a informărilor obligatorii, SafeSeaNet (SSN).
Potrivit proiectului de lege, al cărui termen de intrare în vigoare propus de Comisia Europeană este data de 30 noiembrie 2010, operatorul, agentul sau comandantul unei nave care se îndreaptă spre un port românesc trebuie să notifice ANR cu cel puţin 24 de ore înainte de intrarea în zona de control al traficului sau cel mai târziu la momentul când nava părăseşte portul anterior, dacă durata voiajului este mai mică de 24 de ore. O altă obligativitate de informare a comandantului de navă este în cazul în care portul de escală nu este cunoscut sau este schimbat pe timpul voiajului, imediat ce acesta este cunoscut.
Transportul mărfurilor periculoase
"Navele care au ca destinaţie un port al României, care transportă mărfuri periculoase sau poluante şi care vin dintr-un port aflat în afara Comunităţii Europene, trebuie să se conformeze obligaţiilor d