O parte din cei mai mari jucatori de pe piata locala de recrutare au avut afaceri mai mari cu pana la 17% anul trecut, in timp ce altii au pierdut 30% din incasari. Cei care au fost pe crestere s-au dezvoltat agresiv pe leasing de personal si si-au tinut clientii aproape, diviziile de recrutare fiind pe minus in toate firmele din piata.
Pentru ca 2009 a fost anul in care majoritatea companiilor au facut restructurari, iar numarul somerilor proveniti din mediul privat a depasit 300.000, jucatorii de pe piata de recrutare au putut sa estimeze o scadere drastica a bugetelor de recrutare din partea angajatorilor, iar o parte din ei si-au luat masuri de precautie.
Unii au reusit nu doar sa se mentina pe linia de plutire, ci chiar sa creasca. Cum au reusit asta intr-un an atat de dificil?
"Businessul nostru de recrutare si selectie a fost afectat, lucru pe care il previzionam deja de la sfarsitul lui 2008. In consecinta, am ales sa ne concentram pe serviciile care ar putea insemna reduceri de costuri pentru clientii nostri si am reusit dezvoltarea businessului de leasing de personal", spune Iuliana Badea, sales manager in cadrul firmei de recrutare Lugera & Makler, unul dintre cei mai mari jucatori din piata, cu afaceri de 21,5 milioane de euro anul trecut, in crestere cu aproape 17% fata de 2008.
Compania a preluat anul trecut un numar de 6.700 de angajati in regim temporar, acesta fiind principalul motor de crestere al afacerilor Lugera in cel mai greu an pentru angajatii romani.
Si afacerile firmei de recrutare Manpower, filiala celei mai mari companii de leasing de personal din lume, au crescut cu aproape 6% in anul crizei, ajungand la valoarea totala de 12,6 milioane de euro anul trecut. Cum au reusit? Adaptandu-se si tinand clientii aproape.
"Cresterea realizata in 2009 a putut fi atinsa printr-o pozitie strategica pe piata,