Succesul sau esecul unui start-up depinde foarte mult de felul cum actioneaza antreprenorul, spune, pentru revista Entrepreneur, Brad Sugars, un celebru antreprenor australian si totodata un ”trainer de business” care a ajutat aproape un milion de clienti din toata lumea sa aiba succes in afaceri.
Sugars a oferit zece sfaturi antreprenorilor aflati la inceput de drum:
1. Incearca sa comercializezi ceea ce oamenii vor sa cumpere, nu ceea ce iti doresti tu sa vinzi.
De foarte multe ori antreprenorii se implica in afaceri prin care comercializeaza un produs sau un serviciu despre care cred ca va avea succes, si nu unul care a dovedit deja ca are potential.
Astfel, in loc sa vinzi pantofi realizati dupa ultima moda in ceea ce priveste designul si materialele, este mai bine sa va axati pe o categorie generala care a avut succes si abia apoi sa mergeti catre o nisa.
Este mai bine sa aveti o parte mica dintr-o categorie mare decat una importanta dintr-un segment de piata care aproape nu exista.
2. Incercati sa obtineti cash flow cat mai repede.
Cashul este esential pentru o afacere si trebuie sa gasiti modalitati prin care sa obtineti lichiditati foarte rapid.
De exemplu, intr-un business axat pe servicii, puteti face acest lucru prin a cere banii in avans clientilor dvs., iar intr-un business de retail puteti recurge la aceeasi metoda, pozitionand-o ca pe o valoare adaugata si ca pe o modalitate prin care veti asigura livrarea la o anumita data.
3. Gasiti noi metode prin care sa tineti jos costurile.
Oricat de mult cash ati avea, acesta nu are niciun folos daca nu este pozitiv, adica cheltuielile sunt mai mari decat veniturile.
Pentru a face acest lucru este bine sa mentineti costurile la un nivel scazut. De exemplu, incercati sa va platiti furnizorii inainte de livrarea marfii pentru ca astfel veti putea neg