În jur de 60% dintre românii care beau cafea preferă să servească acest produs acasă, în timp ce doar 40% aleg să consume cafea în afara casei. Criza economică i-a determinat pe românii care consumă cafea să opteze pentru a o prepara acasă întrucât este mai ieftin, a spus Avi Ben Baruch, directorul general adjunct al companiei Strauss România. El a precizat că pentru cafeaua premium optează numai 2-3% dintre români, în timp ce la nivel european procentul este de 10%. Anul
În jur de 60% dintre românii care beau cafea preferă să servească acest produs acasă, în timp ce doar 40% aleg să consume cafea în afara casei.
Criza economică i-a determinat pe românii care consumă cafea să opteze pentru a o prepara acasă întrucât este mai ieftin, a spus Avi Ben Baruch, directorul general adjunct al companiei Strauss România.
El a precizat că pentru cafeaua premium optează numai 2-3% dintre români, în timp ce la nivel european procentul este de 10%.
Anul acesta va fi unul greu pentru piaţa cafelei, Baruch estimând că în cel mai bun caz aceasta va stagna la valoarea înregistrată anul trecut, la valoarea de 300-350 milioane euro.
„Cel mai bun an a fost 2008, apoi în 2009 s-a înregistrat o stagnare a pieţei, dar pentru anul acesta ne aşteptăm la o scădere. Credeam că în 2010 va fi o revenire a pieţei, dar nu a fost aşa pentru că economia românească a continuat să scadă, plus că este şi un efect psihologic datorat declaraţiilor politice care duc la o orientare a consumului către produse ieftine în ideea de a face economii”, a mai spus Avi Ben Baruch.
Piaţa va reveni la nivelul anului 2008 abia peste doi ani
El estimează că scădere cu până la 10% a afacerilor în 2010 comparativ cu anul 2009, când a înregistrat o cifră de afaceri de 80 milioane euro pe fondul orientării consumatorilor către sortimentele de cafea ieftină.
Oficialul companiei