Din cauza datoriilor pe care le are la bugetul de stat, CFR Marfă a pierdut un contract de 22,5 milioane de lei, fără TVA, cu Compania Naţională a Huilei (CNH), pentru transportul cărbunelui.
Contractul a fost câştigat de operatorului privat Grup Froviar Român (GFR) şi are o durată de trei ani. Transportul se va realiza în judeţul Hunedoara, de la staţiile de cale ferată Petroşani, Livezeni şi Lupeni la Vulcan, cantitatea totală programată fiind de 604.300 de tone de cărbune.
La licitaţie au participat doar CFR Marfă şi GFR. Una dintre cerinţele obligatorii ale licitaţiei a fost ca ofertantul să nu înregistreze datorii la plata impozitelor, taxelor şi contribuţiilor la asigurările sociale.
CFR Marfă a solicitat eliminarea acestei prevederi, argumentând că, potrivit legislaţiei, autoritatea contractantă are dreptul să descalifice companiile cu datorii, însă nu este o cerinţă obligatorie, relatează Mediafax.
Totodată, CFR Marfă a arătat că CNH avea la 19 martie o datorie către transportatorul de marfă de 6,5 milioane de lei şi susţine că acesta este unul dintre motive pentru care înregistrează datorii la bugetul de stat.
CNH a respins solicitarea, astfel că CFR Marfă a depus o contestaţie la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, la care însă a renunţat.
CNH a înregistrat în primul trimestru din acest an pierderi nete de 136,7 milioane lei (33,2 milioane euro), cu 8,4% mai mici decât cele din trimestrul I al anului trecut, de 149,3 milioane lei. Cifra de afaceri din primul trimestru a fost de 167,1 milioane lei (40,6 milioane euro), în creştere cu 10% faţă de cifra de afaceri realizată în aceeaşi perioadă a anului trecut, de 151,6 milioane lei.
Acţionarul majoritar al GFR, cu 50,45% din acţiuni, este compania Grampet, deţinută de Gruia Stoica. În acţionariatul grupului se mai găsesc o persoană fizică, respect