Compania brasoveana Visual Fan, cu afaceri anuale de 3 milioane de euro si care comercializeaza sub brandul propriu Allview diverse produse electronice, va lansa un nou telefon mobil, M5 Music, din luna iulie la pretul de 249 de lei.
Noul terminal este unul dual sim si are un display de 2,2 inchi (5,6 cm), camera foto, bluetooth, radio si suporta carduri de pana la 2GB. Visual Fan estimeaza ca va vinde 6.000 de astfel de telefoane in acest an, datorita pretului redus, ceea ce ar insemna venituri de 1,5 milioane de lei (350.000 de euro).
De asemenea, Visual Fan va lansa in aceasta toamna un telefon mobil dual sim cu GPS si Wi-Fi, la pretul de 800 de lei. Lucian Peticila, directorul general al companiei, declara pentru ZF in luna martie ca telefonul va avea 3G, WiFi, PushMail, Office si o suita de aplicatii care permit accesul la platformele de socializare.
Compania, care s-a lansat pe piata in 2002, vinde si playere DVD, sisteme de navigatie GPS si televizoare, insa in prezent telefoanele mobile aduc cele mai mari venituri companiei.
Visual Fan a crescut pe piata prin dezvoltarea telefonelor cu doua cartele sim (chiar si de la operatori diferiti), dar si prin preturi agresive (pornind de la 249 de lei) si o perioada de garantie de trei ani pentru terminale. Telefoanele sunt produse in China dupa specificatiile cerute de firma brasoveana. In Romania sunt vandute anual peste patru milioane de telefoane mobile, potrivit estimarilor de pe piata. Potrivit datelor de la Registrul Comertului, compania este detinuta integral de Camelia Cotuna, 36 de ani, din Brasov. Visual Fan a inregistrat in 2008 un profit net de 44.000 de euro, la afaceri de 2,4 milioane de euro.
Pentru 2010, compania estimeaza o crestere a cifrei de afaceri cu 2-5%, ca urmare a parteneriatelor incheiate cu retelele de magazine specializate in telefonie din Republica Moldova s