Avioane Craiova SA va trece în această lună printr-un nou val de disponibilizări. În toamna lui 2009, societatea a fost nevoită să trimită acasă cu salarii compensatorii circa 300 de salariaţi, adică jumătate din personalul de la acea dată al fabricii. De această dată, ar fi vorba de circa 200 de angajaţi, spun unele surse. Liderul sindical, Victor Peţa, spune că 100 de oameni au primit deja preavizele de concediere, care va avea loc pe 21 iunie. "Suntem în acest moment 383 de salariaţi, iar de pe 21 iunie vor pleca acasă 100 dintre ei, care au primit deja preavizele. Nu închidem unele secţii, ci reducem din toate sectoarele numărul de salariaţi", a explicat Victor Peţa.
Statul român a schimbat şi strategia de privatizare a societăţii, după ce a eşuat în tentativa de a o vinde cehilor de la Aero Vodochody sau italienilor de la Alenia Aeronautica. Prima măsură a fost aceea a înjumătăţirii numărului de salariaţi, deja enunţată mai sus.
A doua măsură a fost acceptarea unei acceptraea unei asocieri strategice cu o societate joint-venture, pentru construcţia sau repararea de avioane. Două companii ar fi fost la un moment dat interesate, însă AVAS nu a confirmat nimic oficial până la această dată. Un dintre problemele care au împiedicat privatizarea a fost cea a datoriilor către bugetul de stat (circa 9 milioane de euro), care nu a fost reglementată nici la ora actuală.
În fine, ultimele discuţii pentru relansarea economică a societăţii includeau încheierea unui contract-cadru pe cinci ani cu MApN, pentru costruirea şi repararea unor aeronave IAR 99 Şoim, în valoare de 30 de milioane de euro. "În actualele condiţii de austeritate, nu cred că se mai pune problema acestui contract, care era aşteptat pentru 2010. Putem vorbi despre el din 2011, dar ce să facem până atunci, cum supravieţuim?", se întreabă oamenii. Furnizorii, inclusiv cei de utilităţ