Omul de afaceri Gruia Stoica, proprietarul celui mai mare transportator privat feroviar de marfuri, Grup Feroviar Roman (GFR), de pe piata romaneasca, parte a grupului Grampet, va investi 13 mil. euro in achizitia unui pachet de 87,6% din actiunile companiei nationale feroviare de marfuri din Muntenegru, care este in proces de privatizare.
"Am fost acceptati pentru preluarea companiei de stat Montecargo. Daca ne vor fi acceptate conditiile de cumparare, vom prelua compania", a declarat omul de afaceri Gruia Stoica, proprietarul GFR, care a avut anul trecut o cifra de afaceri de 101 milioane euro si un profit net de 7,2 mil. euro.
Montecargo a rulat anul trecut o cifra de afaceri de 5,7 milioane de euro si a transportat 844.000 de tone de marfa, potrivit site-ului indecon.de, ce ofera informatii legate de privatizarea companiei. Mai mult, compania opereaza 713 vagoane si 17 locomotive. Spre comparatie, CFR Marfa opereaza 850 de locomotive si aproape 42.000 de vagoane de marfa. "Pretul actiunilor pe care le vom cumpara de la Montecargo se ridica la 2 mil. euro, datoriile pe care le vom acoperi sunt de 6 mil. euro, iar investitiile pe care le vom realiza se ridica la 4-5 mil. euro".
Gruia Stoica, care controleaza grupul Grampet, a investit in ultimii ani milioane de euro in sectorul feroviar prin achizitia mai multor companii din strainatate. Anul trecut a cumparat o fabrica de vagoane din Ungaria. Mai mult, Grampet mai detine participatii majoritare la doua firme de transport feroviar din Ungaria si Bulgaria.
GFR este detinuta cu un pachet de 50,45% de Grampet SA, cu 26,1% de Vasile Didila, cu 14,1% de Rapid Com (detinuta de Vasile Didila) si cu 9% de compania Turnoprest (detinuta de Vasile Didila). Gruia Stoica si Vasile Didila sunt din comuna Brahasesti, localitatea Toflea (Galati).
Omul de afaceri Gruia Stoica, proprietarul celui mai ma