Compania Grup Feroviar Roman (GFR), cel mai mare operator privat feroviar de pe piata romaneasca, controlata de omul de afaceri Gruia Stoica, a inregistrat in primele cinci luni din acest an un avans de 10% al cifrei de afaceri, bugetul din 2010 fiind construit pe o crestere cu 14%, la aproape 115 milioane de euro.
"In primele cinci luni ale anului curent, compania a inregistrat o crestere cu aproximativ 10% a cifrei de afaceri, nefiind afectata de criza financiara, deoarece s-au luat masurile de rigoare la momentul oportun", a declarat omul de afaceri Gruia Stoica, proprietarul grupului Grampet.
Stoica, unul dintre cei mai discreti antreprenori romani, si-a cladit businessul in industria cailor ferate, el fiind si proprietarul companiei specializata in repararea vagoanelor de calatori si marfa Remar Pascani (RMAR), dar si a altor companii.
Operatorul feroviar privat GFR a incheiat anul trecut cu un profit net de 10,3 mil. lei (2,5 mil. euro), fata de nivelul de 26,2 mil. lei (7,1 mil. euro) anul anterior, potrivit reprezentantilor companiei.
Pe piata transportului feroviar de marfuri, GFR concureaza cu compania de stat CFR Marfa, dar si cu companiile private Servtrans si Unifertrans.
"Resursele necesare continuitatii Grupului Feroviar Roman au fost deja asigurate pentru urmatorii trei - cinci ani prin incheierea unor contracte a caror derulare aduce 70% din cifra de afaceri a companiei", a declarat Gruia Stoica.
In aprilie anul acesta, GFR a semnat un contract pe trei ani de transport titei si gazolina pentru compania de stat Conpet Pitesti, valoarea contractului atribuit prin licitatie deschisa fiind de 49 mil. euro.
Printre clientii operatorului privat feroviar se mai numara Compania Nationala a Huilei, Holcim, ArcelorMittal Galati, Petrom, Shell Gaz Romania si Rafo, potrivit datelor de pe site-ul companiei.
10% din con