Producatorul de lactate Danone Romania vizeaza pentru acest an o crestere a volumului vanzarilor de 5-10%, o evolutie mai buna decat cea inregistrata anul trecut, cand compania a raportat un avans de 3%.
Danone Romania a raportat pentru anul trecut o cifra de afaceri de 453 mil. lei, in crestere cu 3%, in timp ce rata de profitabilitate a scazut cu 1%, pana la 7%.
Compania detine o cota de piata de 50% in volum in categoria lactate proaspete (iaurt, sana, kefir, lapte batut, smantana si deserturi lactate), respectiv o cota de 60% in volum pe segmentul iaurturi. In plus, Danone este lider pe piata iaurturilor cu fructe, cu o cota de piata de 72% in volum.
“Evolutia din 2009 a venit pe fondul unor promotii intensive si a scaderii preturilor la produse, un exemplu evident fiind si gama Casa buna, in cazul careia am scazut preturile cu 22%”, a explicat Stephane Batoux (foto), director general Danone Romania.
Pentru acest an compania estimeaza o majorare de 5-10% a volumului vanzarilor, pe baza cresterii consumului de produse lactate per capita.
“Avem mai multi romani care consuma iaurt la micul dejun in 2010 decat in 2009. Piata produselor lactate din Romania are inca potential de dezvoltare, in conditiile in care consumul anual per capita este de 5 kg pe plan local, in timp ce in jurul tarii consumul se situeaza undeva intre 15 si 20 kg per capita. O modalitate de a creste industria o reprezinta inovatiile”, afirma Batoux.
In primul trimestru al acestui an compania a afisat o crestere a volumului vanzarilor de 5-10% fata de aceeasi perioada din 2009, existand o evolutie constanta in toate segmentele in care activeaza. “Piata de lactate din Romania este una «alba», consumatorii preferand produsele de baza, simple. Se observa insa si o tendinta de crestere pe segmentul iaurturilor cu fructe”, explica oficialul Danone.
In acest an