Strauss Romania, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata locala a cafelei si producatorul Doncafe, estimeaza o scadere a afacerilor de pana la 10% in acest an, pe fondul contextului economic dificil care impacteaza consumul.
“Economia romaneasca nu este asa cum o estimam. Veniturile oamenilor au scazut, criza financiara are un impact psihologic, ceea ce conduce la scaderea consumului. Pe acest fond estimam o scadere a vanzarilor cu pana la 10% in 2010”, spune Avi Ben Baruch, director general adjunct al Strauss Romania.
Producatorul de cafea a raportat anul trecut o cifra de afaceri de 80 mil. euro si detine o cota de piata de 40%. Tinta companiei este atingerea, pana in anul 2012, a unei cote de piata de 50%, obiectiv care face parte din strategia pe 3 ani setata de Strauss in 2009.
Potrivit lui Avi Ben Baruch, cel mai bun an de la intrarea companiei pe piata locala a cafelei a fost 2008, insa performanta respectiva va mai putea fi atinsa abia peste 2 ani.
“Consumul de cafea nu a scazut dramatic. S-a schimbat insa locul unde este servita cafeaua, consumul de cafea este predominant acasa”, explica oficialul Strauss.
In prezent, ponderea segmentului Away From Home (AFH) a scazut pana la 40%, in timp ce consumul de cafea acasa (In Home) detine o pondere de 60%.
AFH reprezinta 30% din vanzarile valorice ale Strauss Romania.
Compania s-a orientat in acest an pe continuarea promotiilor, operand in acelasi timp scaderi de preturi de 10-20%. In plus, Strauss Romania s-a axat pe segmentul mainstream, in conditiile in care produsele premium reprezinta doar 2-4% din piata totala a cafelei. Spre comparatie, in alte tari din Europa segmentul premium reprezinta 10% din piata cafelei.
In ceea ce priveste sortimentele vandute, ponderea cea mai mare in afacerile Strauss o detine cafeaua macinata (70%), urmata de cafeaua solu