Consiliul de Administratie al R.A. Transport (RAT) Brasov , adică plenul Consiliului Local, intrunit in data de 1 aprilie 2010 a propus ca, temporar, pana la redresarea situaţiei economice a regiei, incepand cu data de 1 iunie 2010 sa se suspende gratuitatea acordata tuturor pensionarilor şi a persoanelor în vârstă ce nu au pensie, „in caz contrar fiind nevoiti sa solicitam in cel mai scurt timp forului deliberativ local majorarea tarifelor de calatorie, masura ce va afecta toate categoriile de cetateni ai municipiului Brasov“.
În realitate, managementul defectuos al regiei, care a cumparat autobuze de o calitate indoielnică cu un credit BERD, de 15 milioane de euro, vrea sa acopere o alta gaura neagra a municipiului Braşov. Mai mult, în expunerea de motive semnată de directorul general al RAT, Augustin Pulpea, explicaţiile pentru care se iau asemenea măsuri sunt de-a dreptul halucinante: pensionarii sunt adevăraţi „terorişti“, care atentează la bugetul regiei.
„O mare parte din pensionari se plimba dus-intors curse in sir, fie pentru a-si lua apa de la izvoarele din partea de sus a orasului , fie pentru a sta la caldura pe perioada rece sau a-si face piata atat lor cat si vecinilor, ceilalti calatori, platitori de bilet sau abonament, neavand loc in mijloacele de transport . Sunt cazuri cand adorm in mijloacele de transport iar in momentul cand sunt atentionati de catre conducatorii auto sau controlori reactioneaza violent verbal , sustinand ca au gratuitate pe mijloacele de transport“, se arată în documentul respectiv.
Marele câştig al anulării gratuităţiipentru transportul pe RAT este de 300.000 de lei lunar, potrivit declaratiilor sefilor regiei de transport. La Ploiesti, criza nu este aceeaşi. Acolo, pensionarilor nu li s-au anulat aceste facilităţi. Alt oraş, altă management, altă distracţie. Ce nu se spune este că, nici cu această „economie“,