Organizarea unor spectacole incitante şi de amploare, la care să colaboreze două sau trei instituţii şi manageri cu imaginaţie. Acestea pot fi soluţiile pentru promovarea, cu rezultate, a artei şi în condiţiile crizei, consideră directorul Operei Naţionale Române din Cluj, Rareş Trifan.
In contextul crizei, unele instituţii de arta spectacolului realizează producţii cu bugete mai mici, dar care nu reuşesc să aibă un “impact pozitiv” asupra publicului, arată directorul operei clujene, Rareş Trifan, într-un mesaj adresat presei, cu genericul “Reflecţii de criză”.
Solicitările sindicatului, conform cărora dacă se reduc salariile ar trebui să se reducă şi cheltuielile de producţie, pleacă de la o premisă greşită, în sensul că, şi dacă sunt tăiaţi banii pentru investiţii, aceştia nu se vor regăsi în salariile angajaţilor, a mai subliniat Trifan.
“Totuşi, ce este de facut? Cred că o posibilitate ar sta în unirea forţelor: conceperea unor evenimente mari, care sfidează criza, la realizarea cărora îşi dau concursul două-trei instituţii de spectacole. Avem nevoie de manageri de artă cu imaginaţie, nu de finanţişti. Cei din urmă ştiu sa pună un diagnostic, dar nu au imaginaţia necesară pentru a concepe proiecte originale, incitante, care să treacă graniţele artelor vizuale. Şi mai avem
nevoie de edili, de oameni politici care să creadă în forţa artelor, în instituţiile de cultură pe care le au în oraşul lor”, a menţionat directorului operei clujene.