Contractul de 27 mil. lei a fost atribuit ofertantului rival, o firmă cu capital privat
CFR Marfă încă are de primit 6,5 mil. lei de la CNH
Cel mai mare datornic al statului - Compania Naţională a Huilei -, ţinut artificial pe linia de plutire de guvernanţi în pofida recomandărilor Fondului Monetar Internaţional, a respins recent oferta depusă la licitaţia organizată pentru transportul cărbunelui de CFR Marfă pe motiv că... aceasta din urmă este datoare la buget prin neplata impozitelor şi contribuţiilor sociale.
Pe principiul "frate, frate, dar brânza-i pe bani", reprezentanţii CNH le-au arătat celor de la CFR că nu pot participa la licitaţie, pentru că una dintre cerinţele obligatorii a fost ca ofertantul să nu înregistreze datorii la plata impozitelor, taxelor şi contribuţiilor la asigurările sociale, nemaiţinând cont de faptul că ei înşişi sunt restanţi către CFR cu suma de 6,5 milioane de lei.
Încercând să le arate celor de la CNH că sunt datornici, în parte şi din vina lor, pentru că nu le-au fost plătite serviciile la timp - la 19 martie CNH avea o datorie către transportatorul de marfă de 6,5 milioane de lei -, reprezentanţii CFR Marfă au cerut eliminarea acestei prevederi, argumentând că, potrivit legislaţiei, autoritatea contractantă are dreptul să descalifice companiile cu datorii, însă nu este o cerinţă obligatorie. Potrivit Mediafax, CNH a respins solicitarea, astfel că CFR Marfă a depus o contestaţie la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, la care însă a renunţat.
Demn de menţionat este faptul că la licitaţie au participat doar două companii, CFR Marfă şi Grup Feroviar Român, ultimei companii fiindu-i atribuit contractul de 22,5 milioane de lei fără TVA prin eliminarea primeia. Mai trebuie spus şi că, în timp ce societatea CFR Marfă are capital integral de stat, fiind subordonată Ministerului Tran