Compania ce deţine centre comerciale în şapte ţări a raportat o scădere a cheltuielilor consumatorilor în Spania, Portugalia, Italia, Grecia şi ţara noastră
În întreaga lume piaţa de retail a simţit efectele crizei financiare internaţionale, dar fiecare ţară a resimţit aceste efecte într-o măsură mai mică sau mai mare şi România este ţara care a simţit din plin scăderi importante în această industrie. Dacă anul trecut a fost unul greu, 2010 se anunţă a fi şi el destul de dificil. "Noi credem că recesiunea din 2009 se va extinde până în ultima parte a anului 2010, aşadar creşterea economică va fi destul de lentă şi variată în funcţie de fiecare ţară din Europa. În Portugalia şi Spania, de exemplu, se aşteaptă ca şomajul ridicat să scadă vânzările din retail. În Italia, situaţia este mai puţin severă şi nivelul de încredere este în creştere. În Grecia şi România, datoriile publice şi private încă mai creează probleme. În acelaşi timp, în Germania situaţia este mai pozitivă", se arată în cel mai recent raport al companiei Sonae Sierra, companie care deţine, dezvoltă şi gestionează centre comerciale în şapte ţări.
În raportul realizat de Sonae Sierra se arată că, la nivel global, reducerea cheltuielilor consumatorilor şi încrederea fragilă în economie au afectat serios numărul de vizitatori în centrele comerciale, deţinute de companie, şi au avut un impact puternic asupra profiturilor chiriaşilor.
"Aşa cum ne-am temut, în Europa criza financiară a dus la o recesiune economică. În Spania şi Portugalia cheltuielile consumatorilor s-au redus pe parcursul anului trecut, în timp ce şomajul a crescut brusc în Spania. Am văzut un scenariu asemănător în Italia, România şi Grecia", se mai arată în raport.
România, pe primul loc la scăderi
Chiriile în România au scăzut cu 10% , cele mai mari ajustări pe care le-a făcut Sonae