Danone Romania, liderul pietei locale a iaurturilor, estimeaza pentru anul acesta o crestere a vanzarilor cu 5-10% in volum, peste avansul de 3% realizat in 2009, pe fondul unor investitii de aproximativ 20 de milioane de lei (circa 4,7 mil. euro) in cresterea capacitatii de productie a fabricii Danone din Capitala.
Reprezentantii Danone nu au dezvaluit capacitatea de productie a fabricii, insa au mentionat ca zilnic sunt vandute in Romania un milion de produse Danone, iar investitiile din acest an vor majora productia cu 10%.
"Ma astept ca 2010 sa fie mai bun ca 2009. Cresterea va veni din dezvoltarea consumului per capita (de lactate proaspete - n.r.) prin inovatii", a declarat Stephane Batoux, directorul general al Danone Romania.
Batoux a mai spus ca anul trecut, Danone Romania a dezvoltat pentru piata locala atat iaurtul Cremosso cu piersici, cat si Nutriday Sana, produse create si comercializate integral in Romania.
"De obicei, investim 3% din cifra de afaceri anuala a companiei in dezvoltarea de produse noi", a completat directorul general al Danone, companie care a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 435 mil. lei (102,5 mil. euro) in crestere cu 3% in lei fata de rezultatele obtinute in 2008.
In euro, afacerile Danone Romania s-au diminuat cu peste 10% in 2009 ca urmare a devalorizarii leului.
In ceea ce priveste rata de profitabilitate, reprezentantii filialei locale a grupului francez sustin ca aceasta a scazut in 2009 cu un procent fata de cea obtinuta in urma cu doi ani, ca urmare a scaderilor de pret operate si a promotiilor derulate pe parcursul anului trecut.
"Spre exemplu, Casa Buna a inregistrat scaderi de pret de pana la 22%. O parte din reducerile de pret au fost facute insa prin activitati promotionale. Anul acesta vrem sa ne mentinem preturile dar sa avem si aceeasi activitate promotionala (derula