Piaţa de leasing a scăzut cu aproape o treime în primul trimestru. Societăţile continuă să acorde finanţări clienţilor, dar la o valoare medie mai mică decât anul trecut. Finanţările prin leasing au înregistrat un declin puternic în această perioadă. În primul trimestru din 2010, volumul finanţărilor activelor noi a scăzut cu 32% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent, până la 242 milioane de euro. Există totuşi companii de leasing care acordă în continu
Piaţa de leasing a scăzut cu aproape o treime în primul trimestru. Societăţile continuă să acorde finanţări clienţilor, dar la o valoare medie mai mică decât anul trecut.
Finanţările prin leasing au înregistrat un declin puternic în această perioadă. În primul trimestru din 2010, volumul finanţărilor activelor noi a scăzut cu 32% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent, până la 242 milioane de euro. Există totuşi companii de leasing care acordă în continuare finanţări pentru contracte noi. Impuls Leasing, Raiffeisen Leasing şi Porsche Leasing sunt câteva dintre acestea.
Astfel, în primele luni ale acestui an, Raiffeisen Leasing a acordat finanţări persoanelor juridice, în marea lor majoritate întreprinderi mici şi mijlocii. Conform reprezentanţilor companiei, au fost finanţate firme din industria construcţiilor de maşini, industria medicală, logistică, transporturi, construcţii. Pentru a fi eligibili, solicitanţii trebuie să aibă peste 12 luni de activitate, fără datorii la stat sau către alte instituţii financiare.
Raiffeisen Leasing a încheiat contracte a căror valoare a fost cuprinsă între 20 mii şi 30 mii de euro, dar au fost şi câteva cu valori mult mai mari: între 300 mii şi 400 mii de euro. Au fost finanţate echipamente medicale, echipamente pentru logistică, maşini cu comandă numerică, echipamente de construcţii, precum şi autovehicule de transport. „Suntem preg