Danone investeşte în acest an 20 milioane de lei în România şi face noi angajări ca urmare a creşterii capacităţii de producţie, a declarat luni directorul general al companiei, Stephane Batoux. Potrivit acestuia, cifra de afaceri a companiei pe piaţa românească a crescut cu 3% anul trecut, la 435 milioane lei. În 2008, compania a avut afaceri de circa 422 milioane lei. "Este cel mai bun rezultat înregistrat de companie de la intrarea pe piaţa din România. Ca volum, vânzările Danone în România au crescut tot cu 3%, iar pentru acest an estimăm un avans de 5-10% în condiţiile în care ne aşteptăm să crească consumul de produse lactate pe cap de locuitor", a spus Batoux, într-o conferinţă de presă.
În primul trimestru al acestui an, compania a înregistrat o creştere a vânzărilor cu 5-10% faţă de aceeaşi perioadă din 2009. "România are potenţial de creştere, de aceea, în acest an, investiţiile noastre vor fi apropiate de cele de anul trecut, respectiv 20 milioane de lei (...) Vom creşte numărul de angajaţi, pentru că înregistrăm o creştere în volum, ceea ce înseamnă că vom deschide noi capacităţi de producţie şi avem nevoie de personal. Ne aşteptăm să creştem cu circa 10% capacitatea de producţie", a mai spus Batoux. Potrivit directorului general al companiei, anul trecut, piaţa produselor lactate proaspete din România a înregistrat o creştere de 1,6% în volum, iar segmentul iaurturilor a avansat cu 3,2%. Anul trecut, Danone a redus preţurile la majoritatea produselor, cea mai mare scădere, de până la 22%, fiind înregistrată la iaurtul "Casa bună". Pentru acest an, compania estimează menţinerea preţurilor la nivelul din 2009. Referitor la consumul de produse lactate din România, în prezent, media este de cinci kilograme pe an pe cap de locuitor, comparativ cu ţările vecine României, unde media anuală este de 15-20 kiliogame pe cap de locuitor.
D