Criza datoriilor din Europa reprezintă o oportunitate pentru americanii care vor să cumpere bunuri şi servicii europene, mai ales când vine vorba de vacanţe. "Este o perioadă excelentă pentru a călători în Europa, acum, când raportul euro-dolar este foarte mic", a spus Julie Barsamian, director de marketing în cadrul Cook Travel din New York.
"Nu cred că a fost atât de bine de mulţi ani", a continuat aceasta, adăugând că afacerile companiei au avansat cu 30-40%, în acest sezon, comparativ cu 2008.
În plus, puterea mare de cumpărare a turiştilor americani coincide cu o perioadă destul de grea pentru industria hotelieră din Europa, care are, în acest moment, cele mai bune oferte din ultimii ani.
"Vedem acum preţuri care sunt la nivelul toamnei", a spus Barsamian. "Camerele sunt mai ieftine cu aproximativ 100 de dolari pe noapte, în cele mai multe hoteluri. Este destul de greu pentru Europa. Totuşi, acesta e un semn bun pentru industria hotelieră, cel puţin numărul de clienţi va avansa", a explicat directorul de marketing al Cook Travel.
"Oamenii sunt foarte neliniştiţi în ceea ce priveşte problemele economiei europene", a declarat Chris Hughen, profesor de finanţe la Universitatea din Denver.
"Grecia, Spania, Portugalia, Italia, Irlanda, aceste ţări reprezintă o oportunitate din punctul de vedere al turiştilor americani", a mai spus acesta.
În iulie 2008, un euro se tranzacţiona la aproximativ 1,58 dolari. Săptămâna trecută, un euro valora 1,22 dolari, cu 19 puncte procentuale mai puţin.
Reprezentantul Cook Travel a mai explicat că anul acesta va fi destul de bun, mai ales că oamenii nu au avut parte de o vacanţă în ultimii 2 ani, iar economia SUA dă semne de revenire.
Totodată, chiar şi unele ţări care nu folosesc moneda euro, precum Marea Britanie, sunt mai accesibile din punctul ratelor de schimb.
Criza d