Producători din industria auto, politicieni şi lideri de opinie s-au adunat, în Brazilia, la un forum dedicat mobilităţii. Vehiculele alimentate cu electricitate reprezintă alternativa propusă pentru un transport urban mai eficient şi mai ecologic.
De la o bicicletă electrică fabricată de o micuţă companie braziliană, la o tricicletă inventată de un brazilian, dar produsă în SUA, până la prima maşină 100% electrică a constructorului german Audi, participanţii la Michelin Challenge Bibendum de la Rio de Janeiro au venit cu soluţii pentru transportul viitorului. Forumul a început luni şi se va încheia astăzi.
Electra Bike, invenţia unei companii braziliene, are un motor electric montat pe roata din faţă, care se alimentează de la o baterie ataşată de cadru. Cântăreşte 30 de kilograme, dintre care zece are doar bateria.
Vehiculul cu două roţi poate merge până la 50 de kilometri fără să aibă nevoie de reîncărcare şi atinge o viteză maximă de 25 de kilometri/oră. Invenţia îi aparţine unui angajat al Electra, companie ce a început să producă modelul în 2009.
Electra Bike se comercializează momentan doar în Brazilia şi costă 1.800 de reali brazilieni (aproximativ 800 de euro), iar pentru cei care vor să-şi monteze mecanismul pe propria bicicletă, preţul este de 1.300 de reali (580 de euro).
O prezenţă „electrică"
Tot un brazilian a inventat şi Trikke, un fel de tricicletă pe care se stă în picioare şi care se controlează cu ajutorul ghidonului şi prin mişcări ale corpului. Vehiculul este produs de o companie din SUA, iar varianta prezentată este un hibrid cu motor electric.
Bateria este disponibilă în variantele de 36 de volţi şi de 48 de volţi. Iar vehiculul poate atinge până la 40 de kilometri/oră. Are nevoie însă de 3 - 5 ore pentru a se încărca complet. Preţul pentru un astfel de vehicul porneşte de la aproximativ 2.000 de