Andrei Codrescu a scris un scenariu biografic, în care apare ca personaj, pentru spectacolul prezentat în Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu. Montarea despre emigrarea în SUA a autorului născut la Sibiu, semnată de Gavriil Printe, a avut trei reprezentaţii, la Casa Artelor, în cadrul FITS.
Scriitorul Andrei Codrescu, evreu american originar din România, născut cu numele de Perlmutter, în 1946, la Sibiu şi emigrat, în 1965, în SUA, spune în spectacolul „Ghidul copilăriei retrocedate", pus în scenă de Gavriil Pinte la Sibiu, că „poezia a rămas şi va rămâne religia lui".
Autorul stabilit la New Orleans, cunoscut pentru romanele „Mesi@", „Casanova în Boemia" sau pentru versurile avangardiste, s-a întors după Revoluţie în oraşul natal. Ducându-se să-şi revadă casa copilăriei, a vrut să o fotografieze dar, în acel moment, în cadru i-a intrat un copil despre care scriitorul a avut senzaţia că este chiar el la vârsta de nouă ani. Aşa s-a născut ideea acestui spectacol: scriitorul matur este pus în faţă cu el însuşi, tânărul din 1965, cu toate visele, iubirile delirante şi apăsările faţă de originea „nesănătoasă, burgheză".
Sibiul de altădată
Când păşesc în Casa Artelor, spectatorii sunt întâmpinaţi cu strigătele şi cu uralele actorilor aflaţi la ferestrele etajului întâi, după care la intrarea principală sunt fotografiaţi. „Ghidul copilăriei retrocedate" are trimiteri nostalgice la poezia Sibiului de alădată.
Românii apar contradictorii şi rudimentari, cu măşti sau fără măşti, într-un spectacol de peste două ore, excedat de tema suprasolicitată a comunismului, în ciuda momentelor debordante de muzică şi de dansuri tradiţionale.
O Românie mioritică
„Am avut marele noroc să copilăresc la Sibiu protejat de o linişte profundă, trăind însă frica unei lumi adulte şocată de dictatură", spune Andre