Închiderea podului de peste râul Mureş, de la intrarea în Alba Iulia, va crea probleme în trafic care acum sunt greu de imaginat. Şoferii vor trebui să facă un ocol de mai mulţi kilometri pe un drum judeţean care nu este asfaltat integral, iar camionagii vor trebui să ocolească chiar şi o sută de kilometri, prin Munţii Apuseni, doar pentru a ajunge de la Sebeş la Alba Iulia, distanţă parcursă în mod normal în circa 20 de minute. Sursa: Mihaela
Închiderea podului de peste râul Mureş, care se va face cel mai probabil începând cu luna viitoare, ridică mai probleme şi responsabililor din Consiliul Judeţean Alba care se ocupă de drumurile judeţene, care caută, în această perioadă, cele mai bune soluţii pentru a asigura un trafic cât de cât decent, dar şi pentru a proteja aceste drumuri care nu sunt proiectate să facă faţă unui trafic de nivelul unui drum naţional.
Directorul Direcţiei Tehnice din cadrul CJ Alba, Dan Popescu, a declarat că a fost deja depusă o solicitare către Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Cluj, prin care se solicită responsabililor de drumuri naţionale să suporte, măcar parţial, cheltuielile legate de întreţinerea drumurilor judeţene pe care va fi deviat traficul de pe DN1.
Trafic „împrăştiat”
„Închiderea podului de peste Mureş este o mare problemă. Noi am cerut iniţial ca execuţia lucrărilor să fie făcută sub trafic. Explicaţiile tehnice au fost că, fiind o anumită structură elastică, drumul nu se poate realiza sub trafic, aşa că pe perioadele de execuţie podul este blocat", a declarat Dan Popescu.
În aceste condiţii, traficul ar urma să fie „împrăştiat" pe mai multe drumuri, judeţene şi naţionale, deoarece nici un drum nu poate prelua integral traficul actual de pe DN1, care este estimat la zeci de mii de maşini în fiecare zi.
Se caută soluţii
„Încercăm să găsim ni