Alfa Romeo Giulietta, urmaşa lui 147, s-a întors pe piaţă după 50 de ani de absenţă. În România este aşteptată în septembrie
Iubitorii de Alfa Romeo n-au cum să uite de Giulia, Alfasud, Alfetta sau Giulietta. Toate, nume de legendă pentru constructorul italian. În anul centenarului, Giulietta a renăscut. A mai fost o tentativă prin anii '80, dar ultimul model de Giulietta consacrat a apărut acum 50 de ani.
Vîrful de gamă al noi Alfa Romeo Giulietta este un motor de 1.750 centimetri cubi şi 235 CP. Este, practic, cel mai nou propulsor al italienilor, un turbo pe benzină cu injecţie directă, cu cel mai bun raport putere/litru. Versiunea testată a fost însă alta: 1.4 benzină, 170 CP. Este un motoraş extrem de vioi, elastic, iar sportivitatea acestei maşini se simte încă după prima pedală.
Transmisia manuală în 6 trepte este precisă şi bine etajată. Sistemul DNA are şi el rolul său. Printr-un comutator, se poate opta pentru Dynamic, Normal sau All Weather. Sigur, opţiunea Dynamic este spectaculoasă. Direcţia devine mai grea, iar acceleraţia simte cea mai mică atingere, iar răspunsul este imediat, senzaţia fiind fantastică. Direcţia este precisă şi asistată electronic.
Italienii au reuşit un lucru extrem de important. Au reuşit o maşină sport extrem de confortabilă. Trece cu succes şi fără să fie rigidă peste denivelări. Chiar le filtrează foarte bine. Sunetele scoase de cele două guri de eşapament sînt plăcute. Un pic guturale, un semn clar de putere, dar atît.
20.300 de euro este preţul de Italia pentru o Alfa Romeo Giulietta 1.4, 120 CP, turbo, benzină
Adversari
Marcă Preţ de bază (TVA inclus)
Audi A3 27.628 euro
BMW Seria 1 27.013 euro
* s-au luat în calcul motorizările apropiate Giuliettei testate
Plusuri. Fundul Giuliettei e atrăgăt