Concernul austriac Hodlmayr International, care transporta anual circa 750.000 de masini si care a avut venituri de 150 de milioane de euro anul trecut, a semnat un contract cu producatorul Automobile Dacia pentru a transporta 56.000 de masini in sapte tari din Europa.
"Tarile spre care vor fi transportate si distribuite masinile Dacia sunt Austria, Belgia, Luxemburg, Franta, Serbia si Muntenegru", potrivit lui Johannes Hodlmayr, purtatorul de cuvant al Hodlmayr International (HIAG).
Reprezentantii concernului austriac, care au un birou pe piata locala, Hoedlmayr-Lazar Romania, la Bascov in judetul Arges (un joint venture intre Hodlmayr International si International Lazar Company, realizat in 2002), nu au dorit sa precizeze valoarea contractului.
Mai mult, purtatorul de cuvant al Hodlmayr International (HIAG) a precizat ca acest contract a fost semnat direct de concernul austriac, fara a fi implicat biroul local.
Exporturile companiei Automobile Dacia au crescut in primele patru luni ale anului cu aproape 45%, la 103.000 de autovehicule, in valoare totala de 820 mil. euro, potrivit estimarilor ZF, acestea reprezentand aproape 90% din totalul productiei uzinei de la Mioveni.
Cresterea exporturilor producatorului de masini inseamna pentru transportatori o crestere a afacerilor.
Unul dintre partenerii Dacia in transport este compania International Lazar, controlata de omul de afaceri Ion Lazar, care detine un pachet minoritar de actiuni la Hoedlmayer Lazar. Potrivit informatiilor furnizate in 2009 businessul Hoedlmayer Lazar s-a redus de la 25 la 18 mil. euro.
Reprezentantii concernului austriac au mai precizat ca din totalul de 56.000 de masini, 27.000 vor fi transportate pe caile ferate, avand in vedere ca aceasta optiune reduce timpul de livrare, adica in loc de 11 zile se fac sapte zile. "Trei trenuri vor face naveta intre Ro