„Adevărul“ a găsit diferenţe uluitoare între chiriile încasate de sindicatul lui Ion Rădoi din spaţiile comerciale de la metrou şi banii înregistraţi oficial. Fostul ministru al Transporturilor, Ludovic Orban (PNL), şi fostul director al Metrorex, Gabriel Mocanu, sunt cei care i-au garantat lui Rădoi afacerea pe următorii 10 ani.
Unul dintre cei mai longevivi sindicalişti ai ţării, Ion Rădoi, a devenit celebru pentru teroarea pe care o stârneşte printre bucureşteni atunci când decide oprirea metroului. Activitatea lui sindicală coincide însă, de aproape 20 de ani, cu activitatea de bussinessman în subteranele Metrorex. Succesul în domeniu este nebun: între 2 şi 3 milioane de lei vin anual din încasarea chiriilor pe spaţiile comerciale şi cele publicitare din staţiile de metrou.
În anul 1990, Uniunea Sindicatelor Libere din Metrou (USLM) şi-a făcut firmă, Sindomet SRL, şi a încheiat un contract de asociere în participaţiune cu Regia Autonomă de Exploatare a Metroului. Sub semnătura directorului Virgil Daschievici, sindicatul condus de Rădoi a primit o parte dintre spaţiile comerciale şi spaţiile publicitare din staţii.
Mai citiţi:
Unde a ajuns liderul de sindicat Gherghe Gheorghiu Dej
Cum a fost inventat vasile Roiată, eroul grevelor de la CFR din 1933
Cum se împarte caşcavalul
De-a lungul anilor, procentul care a revenit părţilor a fost mereu în favoarea Sindomet, cea mai mare parte revenindu-i aceleiaşi firme la ultima reînnoire a contractului, adică în 2007. Potrivit documentului semnat de directorul Metrorex de la acea vreme, Gabriel Mocanu, şi de vicepreşedintele USLM, Florian Crişu, în calitate de administrator al Sindomet SRL, veniturile din închirierea spaţiilor comerciale erau repartizate astfel: 25% pentru Metrorex, 75% pentru Sindomet.
Chiria „oficială"
Consecinţa unor si