Pro TV, Acasă, Pro Cinema, Sport.ro şi MTV au atras, în 2009, circa 53% din veniturile totale nete din publicitatea TV. Piaţa a fost, însă, în scădere cu 115 milioane de euro, faţă de 2008
Potrivit unui studiu Media Fact Book, televiziunile româneşti au atras anul trecut 65% din veniturile totale nete din publicitate, adică 222 de milioane de euro, în scădere faţă de 2008, când veniturile nete din publicitatea TV erau de 337 de milioane.
Cercetarea estimează şi o scădere a veniturilor totale nete din publicitatea TV în 2010, până la 209 milioane de euro.
Anul 2010 se caracterizează până în prezent printr-un nou val de scădere a veniturilor din publicitatea TV cu aproximativ 18 procente.
Din cauza crizei, televiziunea a devenit sursa de divertisment preferată a românilor. Timpul mediu de vizionare TV a crescut în 2009, faţă de 2008, cu 5%, ajungând la 6,9 ore/zi în prima parte a lui 2010. CME Group, Grupul Intact, Realitatea-Caţavencu, postul public şi Dogan Media au rămas principalii jucători de pe piaţa audiovizualului, din punctul de vedere al cotei de audienţă. În 2009, CME şi Intact Group au adunat 50% din totalul cotei de audienţă.
În topul veniturilor totale nete din publicitate, posturile TV din grupul Media Pro sunt urmate de televiziunile din trustul de media Intact (care au atras aproximativ 24% din bugete), posturile SBS - 6% şi televiziunile din portofoliul SRTV - 5,5 procente. În 2009, posturile de televiziune au avut ratinguri similare cu anul 2008.
În ceea ce priveşte clasamentul celor mai urmărite posturi TV, anul trecut au intervenit schimbări. Pro TV a rămas lider de piaţă, înregistrând anul trecut performaţe mai bune ca în 2008, şi a ajuns la un rating de 2,9% şi 14,8% cotă de piaţă all urban, urmat de Antena 1 (rating 2,2%, cotă de piaţă de 11,4%). În topul trei al televiziunilor a intrat şi Realitatea T