Marca românească s-a plasat pe locul doi în topul preferinţelor de maşini noi
Deşi piaţa este în scădere, înmatriculările Dacia de autoturisme şi autovehicule comerciale uşoare au avansat de la 3.791 unităţi în mai anul trecut la 10.698 de maşini
Marca românească de autovehicule se bucură de o reală apreciere în Franţa, numărul înmatriculărilor de Dacii noi din Franţa înregistrând o creştere de peste trei ori luna trecută faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, înregistrând astfel cea mai bună performanţă de pe piaţa locală, aflată în scădere cu 11,5%, la aproape 186.340 maşini.
Potrivit Comitetului Constructorilor Auto Francezi, Dacia se plasează, totodată, pe locul doi în rândul mărcilor prezente în Franţa din punct de vedere al numărului de autoturisme noi înmatriculate în luna mai, fiind devansată doar de Volkswagen (VW - 11.752 de înmatriculări). De altfel, potrivit Mediafax, singura marcă pentru care înmatriculările au mai crescut este BMW (5,9%).
Constructorul auto român ocupă, de asemenea, locul doi între mărcile străine în funcţie de cota de piaţă pentru autoturisme, care a avansat, în perioada analizată, de la 1,6%, la 5,5%. Prima poziţie este ocupată tot de VW (6,3%).
Pentru grupul Renault, proprietarul Dacia, numărul înmatriculărilor noi de autoturisme a urcat cu 13,8%, la 51.388 unităţi, ceea ce conferă producătorului auto o cotă de piaţă de 27,6%, mai mare faţă de cea din mai 2009, de 21,5%. În cazul mărcii Renault, înmatriculările au coborât cu 1,7%, la 41.130 maşini.
Lider de piaţă a rămas grupul PSA Peugeot Citroën, cu 61.404 înmatriculări în mai, în scădere cu 13,1% comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut, şi o cotă de piaţă de 33% (33,6% în mai 2009).
Înmatriculările Dacia de autoturisme şi autovehicule comerciale uşoare au avansat de la 3.791 unităţi în mai anul trecut la 10.698 de maşini, p